Kompetencje
Do kompetencji Wójta należy w szczególności:
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz pozostałych pracowników Urzędu,
- występowanie z wnioskiem do Rady o powołanie i odwołanie Sekretarza oraz Skarbnika,
- ustalanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie,
- dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd jako pracodawcę,
- wydawanie aktów prawnych na podstawie delegacji zawartych w przepisach prawa i niniejszym Regulaminie, aktów wykonawczych w odniesieniu do uchwał Rady, przepisów porządkujących wewnętrzne sprawy organizacyjne Urzędu oraz aktów o charakterze instrukcyjnym,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie czynności w związku z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- pełnienie funkcji organu nadzorującego w sprawach bhp i p.poż,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej określonych odrębnymi przepisami,
- nadzorowanie i koordynacja spraw związanych z opracowaniem, wdrażaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością w Urzędzie,
- wykonywanie innych zadań i czynności zastrzeżonych dla Wójta w przepisach szczególnych.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2004-07-15 11:57