Informacja o wydawaniu zaświadczenia o prawie do głosowania
UWAGA: w dniach 13.03.2020 r. - 27.03.2020 r. wnioski o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania nie będą przyjmowane. Wniosek można przesłać pocztą i umówić się telefonicznie po odbiór zaświadczenia - nr telefonu 56 683 75 22 lub 533 308 742
Od dnia 30 marca 2020 r. wnioski można składać bezpośrednio w Urzędzie Gminy Radomin w punkcie podawczym utworzonym przy wejściu do Urzędu Gminy. Odbiór zaświadczeń po uzgodnieniu w punkcie podawczym.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2019 r. poz. 684 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2015 r. poz. 5 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r., poz. 256)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r., poz.1000 ze zm.)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania złożony najpóźniej w 2 dniu przed dniem wyborów.
- Do wglądu dowód osobisty.
- W przypadku odbioru zaświadczania przez inną osobę – upoważnienie do odbioru zaświadczania o prawie do głosowania oraz dowód osobisty pełnomocnika.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Radomin
Radomin 1a
87-404 Radomin
(pokój nr 8)
Termin załatwienia sprawy
Bezzwłocznie
Pozostałe informacje
- Wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się najpóźniej w 2 dniu przed dniem wyborów.
- Na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania wyborca może głosować w dowolnie wybranym przez siebie lokalu wyborczym w kraju, za granicą i na polskim statku morskim.
- Zaświadczenie o prawie do głosowania odbiera się za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę, przy czym w upoważnieniu należy wskazać imię (imiona) nazwisko oraz numer PESEL wyborcy będącego obywatelem polskim.
- W wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wyborca na swoje żądanie otrzymuje dwa zaświadczenia o prawie do głosowania: jedno z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu pierwszego głosowania oraz drugie z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu ponownego głosowania.
Wyborca, który otrzymał zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie skreślony ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania. - W przypadku utraty zaświadczenia nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia ani wzięcia udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
Wójt Gminy Radomin
(-) Piotr Wolski
Radomin, dnia 13 marca 2020 r.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Drawert, Sekretarz Gminydata wytworzenia: 2020-03-13
- opublikował: Ewa Drawert, Sekretarz Gminydata publikacji: 2020-03-13 11:15
- zmodyfikował: Ewa Drawert, Sekretarz Gminyostatnia modyfikacja: 2020-03-26 10:53
Rejestr zmian
- zmieniono 2020-03-13 11:13 przez Ewa Drawert, Sekretarz Gminy
- zmieniono 2020-03-13 11:41 przez Ewa Drawert, Sekretarz Gminy
- zmieniono 2020-03-26 10:40 przez Ewa Drawert, Sekretarz Gminy
- zmieniono 2020-03-26 10:53 przez Ewa Drawert, Sekretarz Gminy: Wprowadzono nowe informacje dotyczące sposobu składania wniosków w związku z sytuacją epidemiologiczną